Halaman

Sabtu, 18 Februari 2017

IMPORT KEDAH YANG "FAILED"


Selepas dibenarkan kembali pada 2002,rata-rata pasukan kembali merebut untuk kembali memperkasakan pasukan dengan kemasukan import.Kedah tidak terkecuali dengan beberapa pemain import pernah menghiasi Hijau Kuning.Ada yang berjaya ada gagal menyerlah.Jom kita lihat beberapa pemain yang diklasifikasikan gagal menyerlah bersama Kedah.

POSISI PENYERANG

- James Monie (Australia)
Hadir ketika Jorgen Larsen mengemudi Kedah pada 2003.Reputasi beraksi di A League agak baik.James pada mulanya meledak 4 gol dalam 4 perlawanan namun selepas itu dihantui mimpi ngeri kemarau gol.James hanya meledak 7 gol (6 gol Liga,1 gol Piala Malaysia).

- Shandel Samuel (St. Vincent and the Grenadines)
Shandel Samuel beraksi beberapa posisi.Penyerang dan pemain sayap.Namun gagal memberi impak bersama Kedah pada 2005.Shandel hanya meledak 2 gol untuk Kedah.

- Yahaya Yakubu (Nigeria)
Juga pada 2005,Yahaya Yakubu turut menyarung jersi Kedah ketika itu.Namun Yakubu sangat mengecewakan dan mengundang cemuhan berikutan aksi longlai beliau.Yakubu menamatkan kempen mengecewakan dengan 3 gol sahaja.

- Chayene Santos (Brazil)
Permulaan 2013,Kedah mendapatkan khidmat pemain kelahiran Brazil berusia 23 tahun Chayene Santos dari kelab Sisaket FC (kelab Thai League).Namun Santos bergelut bersama Kedah dengan hanya meledak 1 gol menerusi penalti.Santos mendakwa beliau gagal menyesuaikan diri bersama Kedah dan diberitakan membuat request transfer untuk pulang ke kelab lama.



Share:

0 comments:

Catat Ulasan

Support Us

Popular Posts

Jumlah Pelawat

Subscribe

propeller

Arkib Blog

proppeller

Back to Top
 
Youtube Channel Image
PKSR Subscribe To watch more Blogging PKSR
Subscribe