Halaman

Jumaat, 24 Mac 2017

PRESTASI IFWAT MUSIM INI DI LIGA MALAYSIA 2017


Ifwat Akmal kini telah mencatatkan 3 clean sheets dalam semua kejohanan Liga Malaysia.2 dicatatkan didalam aksi Liga Super (vs Kelantan),(vs Melaka United) dan Piala FA (vs Perak).Ifwat membuat penampilan 7 perlawanan dari 10 perlawanan.Abd Hadi Hamid (2 perlawanan) dan Farhan Abu Bakar (1 perlawanan).

Dalam aksi Liga Super,Ifwat hanya bolos 4 gol (goal conceded) dalam 6 perlawanan.3 gol dibolosi oleh masing-masing Hadi (1 gol) dan Farhan (2 gol).Ketangkasan Ifwat dalam bulan Februari membolehkan beliau ditabalkan penjaga gol Pilihan Four Four Two.

Memiliki tindak reflex yang pantas,Ifwat juga memiliki abiliti yang baik dalam penalti stopper dan cukup baik dalam situasi 1v1.Hasil pemilihan Four Four Two,Ifwat mencatat beberapa aksi menyelamat didepan gawang sekaligus penyumbang besar kepada rekod unbeaten streaks Kedah setakat ini iaitu 21 perlawanan tanpa tewas.

MINIT PERMAINAN

Ifwat telah merekodkan 630 minit per/game setakat ini.

BERKONGSI TEMPAT KE-2 TERBAIK SETAKAT INI

Hanya 1 clean sheets membezakan Ifwat Akmal bersama penjaga gol pasukan Pahang Wan Azraei dan penjaga gol Perak iaitu Hafizul Hakim manakala penjaga gol pasukan JDT,Izham Tarmizi juga mencatat 3 clean sheets sama seperti Ifwat.Farizal Marlias dan Khairul Azhan masing-masing mencatat 2 clean sheets.

Baru menjejak usia 21 tahun,Ifwat kini merupakan wonderkid buat pasukan Kedah dan pasukan Malaysia B22 yang akan bersaing di Sukan Sea.

Share:

0 comments:

Catat Ulasan

Support Us

Popular Posts

Jumlah Pelawat

Subscribe

propeller

proppeller

Back to Top
 
Youtube Channel Image
PKSR Subscribe To watch more Blogging PKSR
Subscribe