Halaman

Rabu, 29 Mac 2017

6 PASUKAN AKAN DIDENDA TOLAK MATA



PETALING JAYA : Enam pasukan Liga Malaysia dalam bahaya kerana mata bakal ditolak jika gagal membayar gaji pemain.

Pihak penganjur Liga Malaysia, Football Malaysia Limited Liability Partnership (FMLLP) berkata enam pasukan itu daripada dua dari Liga Super dan empat dari Liga Perdana masih belum melunaskan gaji sekitar RM5 juta dalam gaji serta cukai pendapatan dan caruman kepada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).


"Enam pasukan ini mempunyai sehingga Jumaat ini untuk menjelaskan jumlah tertunggak mereka. Jika tidak, mereka akan dikenakan denda mata akan ditolak, "kata Ketua Pegawai Eksekutif FMLLP Kevin Ramalingam.

Beliau bagaimanapun enggan memberitahu enam pasukan tersebut.

"Pasukan tersebut telah diberikan masa yang mencukupi. Dan kami juga sentiasa mengingatkan mereka tentang akibat tidak menjelaskan gaji.

"Kita tahu beberapa pasukan menghadapi kekangan kewangan. Untuk membantu mereka, kita sanggup menerima pembayaran berjadual kepada pemain yang terlibat. Kita mahu pasukan ini menyelesaikan hutang mereka".

"Ada beberapa hari lagi sebelum tarikh akhir. Saya harap pasukan boleh menyelesaikan masalah ini dan beritahu kami dengan segera untuk mengelak daripada didenda," kata Kevin.

Beliau berkata penalti menolak mata disokong sepenuhnya oleh Tunku Ismail Sultan Ibrahim, Persatuan Bola Sepak baru Malaysia (FAM) dan Pengerusi FMLLP.


Setakat ini, dalam sejarah Liga Malaysia hanya satu pasukan telah dihukum kerana tidak membayar gaji pemain.


Pada tahun 2015, FAM telah menolak 6 mata daripada pasukan Pahang selepas Mohammed Borji membuat aduan kepada FIFA kerana baki gajinya tidak dibayar oleh pasukan Pahang.

credit TheStar
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

Support Us

Popular Posts

Jumlah Pelawat

Subscribe

propeller

proppeller

Back to Top
 
Youtube Channel Image
PKSR Subscribe To watch more Blogging PKSR
Subscribe