Halaman

Rabu, 19 April 2017

PEMAIN HARUS JAGA TINGKAH LAKU DILUAR MAHUPUN DIDALAM PADANG


PEMAIN LIGA MALAYSIA PERLU JAGA TINGKAH LAKU DI DALAM DAN DI LUAR PADANG

Pemain bola sepak profesional bukan sekadar menjadi pemain yang diikat kontrak oleh pasukan, tetapi mereka adalah duta pasukan yang memelihara serta menjaga imej diri, pasukan dan liga.

Sebagai pemain bola sepak profesional juga, anda terikat dengan kontrak dan etika yang mana perlu menunjukkan contoh yang baik di dalam dan di luar padang. Segala tindakan termasuk di media sosial akan menjadi perhatian dan ikutan peminat.

Football Malaysia LLP (FMLLP) melalui Taklimat Liga Malaysia pada awal tahun 2016 telah mengeluarkan satu panduan ringkas dan menggalakkan pemain untuk memiliki akaun media sosial bagi tujuan mengeratkan hubungan dengan penyokong.



Namun begitu, FMLLP menasihatkan para pemain supaya mengelakkan diri daripada terpalit dengan provokasi dan kontroversi di luar padang. Pemain harus ingat bahawa mereka adalah ‘role model’ dan menghormati semua pihak termasuk pemain lawan, pengadil, pegawai pertandingan malah penyokong.

Segala bantahan atau ketidakpuasan hati mestilah disalurkan kepada pihak berwajib dengan cara sepatutnya, antaranya laporan, bantahan atau surat rasmi.

Oleh yang demikian, FMLLP mengingatkan pemain-pemain Liga Malaysia supaya menjaga etika dan tingkah laku masing-masing di dalam dan di luar padang. FMLLP akan merujuk mana-mana pihak yang terlibat ke Jawatankuasa Disiplin FAM untuk tindakan selanjutnya.
Anda adalah duta bolasepak negeri dan Negara!!!
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

Support Us

Popular Posts

Jumlah Pelawat

Subscribe

propeller

proppeller

Back to Top
 
Youtube Channel Image
PKSR Subscribe To watch more Blogging PKSR
Subscribe