Halaman

Selasa, 23 Mei 2017

PENGANJURAN PERLAWANAN AKHIR PIALA FA 2017 "CINCAI"


PENGANJURAN PERLAWANAN AKHIR PIALA FA 2017 "CINCAI"

Assalamualaikum warahmatullah.

Kehangatan Kedah menjuarai Piala FA 2017 masih lagi terasa. Tahniah Skuad Lang Merah yang berjuang demi nama Kedah Darul Aman. Sekalung tahniah kepada Skuad Tok Gajah yang mempamerkan semangat juang yang tinggi. Syabas kepada kedua-dua penyokong yang matang dan memperlihatkan semangat kesukanan yang jitu tanpa insiden yang tidak diingini berlaku.

Saya tidak berhajat untuk mengulas tentang apa yang berlaku di dalam padang, sebaliknya ingin meluahkan rasa kekecewaan saya terhadap kualiti penganjuran Perlawanan Akhir yang saya label sebagai "cincai" dan "lepas tangan" sahaja. Saya tidak memaksa anda untuk bersetuju dengan luahan saya. Namun saya mengharapkan ada wakil FMLLP atau FAM yang membaca penulisan saya ini.

1. PA system yang amat mengecewakan. Penyokong di kawasan astaka mungkin dengar dengan jelas setiap apa yang diumumkan tetapi penyokong berhadapan Astaka tidak faham dan jelas kerana kualiti PA System yang teruk. Tidak ada sound check dulu kah sebelum hari perlawanan?
2. Pengumuman line up pasukan. Sepatutnya umum nama pasukan Pahang dahulu selaku tuan rumah tetapi Emcee umum pasukan Kedah dahulu sedangkan di skrin terpapar pada awalnya foto penjaga gol Pahang. Sudahlah suara tidak jelas, pengumuman nama berselerak dengan foto pemain sehinggakan penyokong tidak tahu siapa kesebelasan utama dan simpanan. Kalau begitu, lebih baik dipaparkan senarai nama sahaja keseluruhan.
3. Tiada aktiviti sebelum sepak mula. Penyokong mula masuk seawal jam 4.30 petang lagi tetapi tiada aktiviti yang mengisi ruang kosong lebih kurang 4 jam setengah. Yang ada hanya perlumbaan syok sendiri skuter kecil di hadapan astaka.
4. LED screen hanya paparkan keputusan perlawanan. Setidak-tidaknya, satu skrin paparkan keputusan, satu lagi tayangan live. Peminat boleh saksikan ulang tayang. Bukan itu sahaja, tayangan itu juga boleh paparkan majlis kalungan medal dan penyerahan piala kerana peminat tidak nampak majlis yang berlangsung di pentas utama.
5. Tembakan bunga api "murah". Tembakan bunga api di kampung ketika sambutan tahun baru lebih meriah jika dibandingkan pada malam itu. Prestijnya Piala FA direncatkan dengan dengan tembakan bunga api yang cukup tidak memukau.

Banyak lagi yang ingin ditulis, tetapi cukuplah 5 benda itu. Mungkin akan ada yang mengatakan kepada saya, "pandai complaint ja, dah menang cukup la". Terpulanglah, tapi kena ingat, malam itu adalah FINAL. Perlawanan yang menjadi tumpuan kerana Piala FA ada prestijnya yang tersendiri.
Sekian...

Farzli Adenan al-Fatah
#penyokongsetiahijaukuning
#pshkcrew
#selamanyahijaukuning

sumber FBPagePSHK
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

Support Us

Popular Posts

Jumlah Pelawat

Subscribe

propeller

proppeller

Back to Top
 
Youtube Channel Image
PKSR Subscribe To watch more Blogging PKSR
Subscribe