Halaman

Sabtu, 20 Mei 2017

KAPTEN MAHU TAMATKAN KEMARAU 8 TAHUN PIALA FA


SHAH ALAM: Selepas kali terakhir melihat Kedah menjuarai Piala FA dari bangku simpanan, Khairul Helmi Johari tekad mengetuai Helang Merah menamatkan kemarau lapan tahun pada aksi final melawan Pahang di Stadium Shah Alam, malam ini. 

Ia akan menjadi pentas final Piala FA ketiga bagi kapten Kedah dan tonggak pertahanan tengah itu selepas kempunan di tangan Negeri Sembilan pada 2010. 

Pada edisi 2008 dia hanya melihat Kedah mengekalkan kejuaraan itu buat tahun kedua berturut-turut dari bangku simpanan. Justeru, tonggak pertahanan tengah berusia 29 tahun itu menggesa rakan sepasukan untuk memanfaatkan setiap peluang yang ada ketika skuad Helang Merah berhasrat memenangi trofi terbabit buat kali keempat. 

"Secara jujurnya tidak pernah terlintas di fikiran saya untuk mendapat peluang mengetuai Kedah pada aksi final ini. Apapun saya harus berterima kasih kepada pasukan kerana sudah berusaha bersungguh-sungguh untuk sampai ke final. 

"Jadi, saya berharap kami tidak akan kehilangan fokus sepanjang 90 minit aksi esok selain berharap setiap daripada kami berjaya memanfaatkan peluang yang ada," katanya pada sidang media menjelang aksi final.

Pada malam ini, Khairul Helmi dijangka kekal mengemudi benteng tengah Helang Merah bersama Mohd Syawal Nordin ketika kedudukan pemain import Zac Anderson masih samar kerana baru pulih daripada kecederaan. 

"Saya tidak kisah untuk beraksi di sisi sesiapapun. Saya hanya mengikut arahan jurulatih dan setakat ini saya lihat pemain yang menggantikan Anderson dapat menjalankan tugas dengan baik," katanya. 

Ditanya mengenai apa yang dibimbangkan mengenai skuad Tok Gajah, Khairul Helmi tampak enggan memikirkannya sebaliknya mengakui apa yang lebih penting untuk Kedah mengekalkan permainan secara berpasukan. 

"Kami lebih gemar untuk semua turun bertahan apabila diasak bukan hanya bergantung pada empat pemain pertahanan dan apabila menyerang semua akan turut naik membantu," katanya.

sumber BHOnline
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

Support Us

Popular Posts

Jumlah Pelawat

Subscribe

propeller

proppeller

Back to Top
 
Youtube Channel Image
PKSR Subscribe To watch more Blogging PKSR
Subscribe